Pozycjonowanie to szereg przemyślanych i zaplanowanych działań, których celem jest kształtowanie oferty i wizerunku produktu, marki lub firmy. Poprzez działania związane z pozycjonowaniem wśród nabywców kreowany jest wizerunek – produktu, marki lub firmy – wyróżniający się na tle konkurencji.
Termin pozycjonowanie w e-marketingu odnosi się przede wszystkim do pozycjonowania stron internetowych, a więc wszelkich działań zmierzających do takiego wypromowania danego serwisu internetowego, żeby zajmował jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania dla określonych słów i fraz kluczowych. Działania realizowane w ramach pozycjonowania serwisów www powinny być przemyślane i spójne.
Jak znaleźć się wysoko w Google?
Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że serwis internetowy – strona www czy sklep online – są tworzone dla użytkowników, a nie dla wyszukiwarek. Nawet najwyższa pozycja w Google nie będzie przekładała się na wzrost wyników sprzedaży, jeśli strona będzie nieprzyjazna dla użytkowników i wypełniona treściami o niskiej jakości. Dlatego przed rozpoczęciem przygody z pozycjonowaniem warto zlecić profesjonalny audyt serwisu, który pozwoli na jego rzetelną ocenę zarówno pod kątem optymalizacji, jak i użyteczności dla internautów.
Sprawdzone sposoby na jeszcze wyższe pozycje
Choć „triki” na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google to wciąż zagadnienie, którego lepiej nie poruszać w pomieszczeniu pełnym ekspertów SEO, bo po krótkiej wymianie zdań może się okazać, że opinii jest więcej niż ekspertów, to co do kilku wszyscy wydają się zgodni.
Po pierwsze domena. Domeny wykazują tę samą cudowną właściwość co wina – z czasem stają się coraz lepsze. Nic więc dziwnego, że na rynku wtórnym domen popyt nie maleje. – Pamiętajmy jednak, że każda domena ma swoją historię. Dlatego przez zakupem domeny, która już nie jest używana warto ją poddać gruntownej analizie i to nie tylko pod kątem przydatności do naszych celów. – tłumaczy Mateusz Kozłowski, kierownik działu pozycjonowania stron internetowych w firmie Business Sense Agencja SEM.
Po drugie atrakcyjność treści. – W tym miejscu warto dodać, że treści powinny być atrakcyjne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google. – przypomina ekspert z Business Sense. Popadanie w skrajności – jak wszędzie – również w tej materii nie popłaca. Skupianie się tylko i wyłącznie na robotach Google na dłuższą metę do niczego nie prowadzi. Natomiast ich całkowite ignorowanie przekłada się na zmniejszoną widoczność w sieci.
Po trzecie tylko dozwolone praktyki. Wszystkie działania, które mają wspomóc twoją witrynę w drodze na coraz wyższe miejsca w wynikach wyszukiwania niosą za sobą pewne ryzyko. strony są wychwytywane przez algorytmy Google i często karane obniżaniem pozycji w wynikach wyszukiwania, co wiąże się z mniejszą widocznością w sieci. Dlatego przed rozpoczęciem pozycjonowania warto sprawdzić, które techniki są dopuszczalne przez Google, a które nie.
Po czwarte fachowa pomoc. Osiągnięcie i utrzymanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google nie jest łatwe, zwłaszcza dla osób, które nie zajmują się pozycjonowaniem na co dzień i nie śledzą wszystkich zmian algorytmów wyszukiwarki. Na szczęście nikt z nas nie musi być ekspertem od wszystkiego i w każdej chwili możemy skorzystać z fachowej pomocy agencji SEO. Pamiętajmy jednak o tym, żeby wybrać ją z głową.