Google Partner to program partnerski stworzony przez Google dla współpracujących agencji reklamowych. – Posiadanie tego statusu nie oznacza, że działania danej agencji są w jakiś sposób faworyzowane przez Google, a jej klienci mogą liczyć na gwarantowane wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. – tłumaczy Mateusz Kozłowski, kierownik działu pozycjonowania stron internetowych w firmie Business Sense Agencja SEM posiadającej status Partnera Google Premium.
Skoro Partnerzy Google nie są w żaden sposób faworyzowani, a strony ich klientów nie są automatycznie widoczne na wysokich pozycjach w naturalnych wynikach wyszukiwania to, jaką agencję SEO – posiadającą status Partnera lub nie – wybierzemy do pozycjonowania naszej strony nie powinno mieć żadnego wpływu na osiągane wyniki. – To nie do końca tak działa. – nie zgadza się Kozłowski tłumacząc, że Partnerzy Google mają do zaoferowania swoim klientom znacznie więcej niż przeciętne firmy zajmujące się pozycjonowaniem stron www.
Partnerstwo Google to nie tylko „Logo Partnera” na stronie internetowej firmy, ale przede wszystkim prawo udziału w wydarzeniach dostępnych wyłącznie dla Partnerów, w tym również w szkoleniach z zakresu wykorzystywania poszczególnych usług i narzędzi Google do jeszcze efektywniejszego pozycjonowania serwisów internetowych. Tym samym Partner zyskuje dostęp do materiałów szkoleniowych, które nie są ogólnodostępne i może wykorzystywać zawarte w nich informacje i wskazówki z korzyścią dla swoich klientów.
Partnerzy Google posiadają także dostęp do ofert promocyjnych, które mogą wykorzystywać z pożytkiem dla swoich reklamodawców AdWords. W rezultacie firmy partnerskie Google często oferują swoim klientom bardzo preferencyjne warunki uruchamiania i prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. Ich oferta jest podwójnie korzystna. Klienci Partnera są nie tylko uprawnieni do skorzystania z promocji Google, ale również mają pewność, że ich kampanią zarządzają wysoko wykwalifikowani specjaliści, co bezpośrednio przekłada się na większy zwrot z inwestycji.
Czy Partnerzy Google utrzymują swoje usługi na niezmiennie wysokim poziomie?
Jeśli firma nie spełnia wymagań i standardów związanych ze Statusem Partnera Google określonych Regulaminem przyznane partnerstwo może jej zostać w każdej chwili odebrane. Dlatego Partnerzy Google dbają nie tylko o utrzymywanie świadczonych przez siebie usług na niezmiennie wysokim poziomie, ale również o przestrzeganie zasad formalnych uczestnictwa w Programie Google. W konsekwencji pracownicy firm partnerskich ciągle podnoszą swoje kwalifikacje w ramach wykorzystywania usług i w zakresie zarządzania kontami reklamodawców i przestrzegają zasad zarządzania kampaniami AdWords.