Komu warto powierzyć SEO swojej witryny?

Wybór dobrej agencji SEO to połowa sukcesu, ale nawet najlepsi specjaliści w branży nie osiągną oczekiwanych rezultatów bez Twojej pomocy. Dlatego jeśli nie masz czasu na kontakt z przedstawicielem agencji to wstrzymaj się z zatrudnieniem firmy SEO. Efektów pozycjonowania i tak nie będzie, a Ty możesz stracić nie tylko pieniądze, ale co gorsza zaufanie do branży.

Jak wybrać dobrą agencję SEO?

Pierwsza zasada wyboru dobrej agencji SEO mówi: „Spiesz się powoli”. Co to oznacza? Tylko tyle, że wybór naprawdę dobrej agencji wymaga czasu i zaangażowania. Rzucanie się na ofertę tylko dlatego, że była najtańsza lub obiecywała efekty w najkrótszym czasie nie ma sensu. Porównaj oferty i referencje co najmniej kilku firm. Zwróć się do nich z zapytaniem i sprawdź jak działają. Tylko w ten sposób dowiesz się, czy warto im zaufać.

Jak to zrobić?

Wyślij ogólne i stosunkowo lakoniczne zapytanie o ofertę pozycjonowania. W mailu do firmy podaj adres strony i zasugeruj słowa lub frazy kluczowe, które wydają Ci się odpowiednie do promocji Twojego serwisu. Jeśli w odpowiedzi na taki e-mail otrzymasz ofertę z gotową wyceną i wzorem umowy współpracy miej świadomość, że firma, do której właśnie trafiłeś skupia się wyłącznie na mechanicznym podniesieniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Druga zasada wyboru dobrej agencji SEO mówi: „Szukaj partnera, nie usługodawcy”. Dobra agencja SEO zarabia z Tobą, a nie na Tobie. Czym to się przejawia? Przede wszystkim dbałością o Twoich użytkowników. Agencja SEO, która sprawdza, czy użytkownicy są zadowoleni z kontaktu z witryną i podpowiada, co można zmienić, aby korzystanie z niej było jeszcze łatwiejsze i przyjemniejsze to dobry partner dla Twojego biznesu.

Czego możesz oczekiwać od dobrej agencji SEO?

  • Pytań dotyczących Twojego biznesu, których najprawdopodobniej sam nigdy sobie nie zadawałeś. Dobra agencja SEO będzie chciała poznać specyfikę Twojej firmy oraz branżę, w której działasz, a także Twoje cele i oczekiwania względem podejmowanych działań marketingowych. Tylko w ten sposób eksperci będą mogli odpowiednio zaprojektować i zoptymalizować kampanię promocyjną online.
  • Propozycji wprowadzenia zmian na stronie internetowej lub nawet całkowitej jej zmiany. Specjalista SEO patrzy na Twoją stronę przez dwa pryzmaty – wymogów wyszukiwarki internetowej i oczekiwań użytkowników. Dzięki temu może zaproponować zmiany, które przyniosą podwójną korzyść – zwiększą widoczność serwisu w Internecie, jednocześnie podnosząc jego potencjał sprzedażowy.
  • Audytu strony (często niejednego), który pozwoli określić mocne i słabe strony Twojego serwisu, a także zarekomendować działania naprawcze. Większość dobrych agencji SEO nie rozpoczyna współpracy z klientem bez wykonania audytu jego strony. Pozycjonowanie serwisu bez jego analizy (audytu) przypomina przepisywanie lekarstw pacjentowi, którego się nie zbadało i rzadko prowadzi do czegoś dobrego.
  • Stałego kontaktu z przedstawicielem firmy (Tobą lub Twoim pracownikiem).

Skuteczne SEO bazuje na znajomości metod i technik optymalizacji serwisów internetowych, znajomości specyfiki branży klienta oraz stałej współpracy między ekspertem SEO o klientem. Dlatego dobra agencja SEO będzie dążyła do stałej i płynnej wymiany informacji między jej pracownikami a pracownikami Twojej firmy.

Pamiętajmy również o tym, że sami często obniżamy potencjał SEO swoich witryn poprzez wyłączanie firm SEO z całokształtu działań marketingowych lub ślepe bronienie dostępu do danych dotyczących chociażby sposobu prowadzenia biznesu. – przypomina Kamil Usiądek, porduct manager odpowiedzialny za Google Analytics w firmie Business Sense Agencja SEM.