Twoja strona internetowa powinna być zawsze aktualna. Co to oznacza? – Aktualność strony internetowej wyraża się w aktualności dostępnych na niej informacji. Przede wszystkim oferty, danych kontaktowych, cennika oraz istotnych informacji dotyczących firmy. – tłumaczy Kamil Usiądek, porduct manager odpowiedzialny za Google Analytics w firmie Business Sense Agencja SEM.
Jak często należy więc aktualizować informacje na stronie?
Co do tego eksperci SEO nie są zgodni. W branży wciąż panuje obiegowa opinia, że im częściej tym lepiej. Ale nie wszyscy SEOwcy się z nią zgadzają. – Zawartość strony powinniśmy aktualizować w miarę potrzeb. Wymyślanie aktualności na siłę nie ma sensu. Ani nie zwiększa wiarygodności strony, ani nie pomaga w jej pozycjonowaniu. Inaczej sprawa ma się ze stronami, których właściciele zdecydowali się na prowadzenie „Kącika porad” lub „Kącika z nowinkami branżowymi”. Wówczas warto pamiętać o w miarę regularnym publikowaniu nowych postów, bo tego oczekują użytkownicy. – mówi ekspert od Google Analytics. Właściciele stron, które promocjami zachęcają do zakupu określonych towarów lub usług również powinni pamiętać o w miarę regularnych aktualizacjach. Zwłaszcza, jeśli na kilka dni przed Wielkanocą ich strona wciąż zachęca do skorzystania z „wyjątkowej promocji bożonarodzeniowej”. Wprawdzie nie wpływa to na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale z pewnością nie robi najlepszego wrażenia na potencjalnych klientach.
Co jeszcze wyróżnia dobrą stronę firmową?
Dobra strona firmowa to skuteczne narzędzie, które przyciąga potencjalnych klientów – przynajmniej tak głosi teoria. W praktyce dobrą stronę internetową firmy wyróżnia:
- Aktualność – ta faktyczna. Jeśli już na etapie tworzenia strony wiesz, że ze względu na specyfikę prowadzonej działalności lub reprezentowanej branży aktualności i nowinek będzie niewiele, zrezygnuj z tworzenia działu „Aktualności”. Zwyczajnie go nie potrzebujesz!
- Logiczny układ – Twoja strona powinna być przede wszystkim użyteczna. Jest to niezwykle ważne zarówno dla użytkowników, jak i z punktu widzenia podejmowanych później działań SEO.
- Kluczowe informacje o firmie – czyli wszystko, czego będzie potrzebował użytkownik do podjęcia decyzji. Warto przy tym skorzystać ze sloganów, infografik oraz krótkich i czytelnych komunikatów, które od razu wpadają w oko.
- Dane kontaktowe – numer telefonu, adres email, czy formularz kontaktowy powinny być łatwo dostępne. Należy przy tym pamiętać, że umieszczanie ich na stronie w formie grafik, których użytkownik nie może zaznaczyć i skopiować lub kliknąć, aby wysłać e-mail szybko i wygodnie może skutecznie zniechęcić wielu potencjalnych klientów.
- Intuicyjna nawigacja – korzystaj z jasnych i zrozumiałych nazw poszczególnych podstron i staraj się, żeby określone buttony i odnośniki znalazły się dokładnie w tych miejscach, których będzie ich szukała zdecydowana większość użytkowników. Oryginalna strona z pewnością zrobi wrażenie, ale niczego nie sprzeda jeśli poruszanie się po niej będzie utrudnione.
- Bezpieczeństwo – nie brakuje klientów, którzy rezygnują z możliwości dokonania zakupu online z obawy o bezpieczeństwo swoich danych. Certyfikat SSL, który szyfruje wiadomości pomiędzy sprzedawcą a Klientem podnosi bezpieczeństwo witryny w oczach klientów i zwiększa sprzedaż online.
- Integracja z mediami społecznościowymi – Twitter, Facebook, YouTube, Google+ i inne social media stanowią ważny element marketingu Twojej firmy. Integracja strony WWW z tymi serwisami wpływa pozytywnie na SEO, jednocześnie umożliwiając budowanie społeczności wokół danej marki.
- Wersja mobilna lub strona responsywna – jeśli wierzyć Andy Chu, dyrektorowi Bing form Mobile, aż 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest w ciągu godziny od sprawdzenia mobilnej strony internetowej. To oznacza, że użytkownicy przeglądają strony za pośrednictwem urządzeń mobilnych z zamiarem zrobienia czegoś tu i teraz.