Google Zakupy – promuj swoją ofertę!

Zakupy wprost z wyszukiwarki internetowej? Dzięki kampaniom produktowym Google Zakupy klienci po wpisaniu zapytania mogą od razu zobaczyć twoje produkty i porównać je z ofertą konkurencji. Na czym dokładnie polega usługa reklamy z listą produktów?

Zakupy Google to rodzaj reklamy w wyszukiwarce Google przeznaczony do promowania asortymentu sklepów internetowych. Są to tzw. kampanie produktowe – reklamy z listą produktów pojawiają się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych zapytań, np. nazw poszukiwanych produktów lub ich cech. Reklama tego rodzaju od zwykłej kampanii AdWords różni się tym, że oprócz linku, pełnej nazwy produktu i nazwy sklepu wyświetlane są zdjęcia, hasła promocyjne, a także ceny produktów dostępnych w różnych sklepach internetowym. Takie zestawienia produktów pojawiają się w wyszukiwarce niezależnie od reklam tekstowych w specjalnych polach po prawej stronie oraz na stronach partnerów sieci wyszukiwania Google.

W jaki sposób działa taka reklama? Jak objaśnia Agnieszka Kaczmarek, kwalifikowana specjalistka Google AdWords w firmie Business Sense Agencja SEM: – Jeśli potencjalny klient szuka konkretnego produktu, np. urządzenia AGD, to wpisując np. jego pożądane cechy lub nazwę marki czy modelu pokaże mu się sprzęt dostępny w konkretnych sklepach – od razu do kupienia. Wyświetlone zdjęcia wraz z cenami z różnych, konkurencyjnych sklepów pozwolą w szybki i łatwy sposób znaleźć odpowiadającą nabywcy ofertę. Reklamy z listą produktów nie korzystają ze słów kluczowych jak w przypadku AdWords, ale z atrybutów produktów wskazanych przez zleceniodawcę. Reklamę tego typu, podobnie jak standardowe linki sponsorowane w sieci wyszukiwania, można skierować do odpowiednich grup odbiorców w zależności od ich lokalizacji. Usługa pozwala również na określanie dogodnych dni i godzin emisji reklam.

Kampanie produktowe są więc rodzajem tradycyjnych reklam AdWords, lecz ponieważ reklama polega na promowaniu danych towarów dostępnych online, to jest to usługa skierowana wyłącznie do właścicieli sklepów internetowych. Taka promocja sprawdzi się jednak właściwie w każdej branży. Czy reklama tego typu jest więc skuteczniejsza niż tradycyjne linki sponsorowane? – Wyświetlanie zdjęć produktów od razu w wyszukiwarce wpływa na „klikalność” danej reklamy, przyciągając tym samym potencjalnych nabywców do oferty konkretnego sklepu. – tłumaczy Martyna Robak, kwalifikowana specjalistka Google AdWords w firmie Business Sense Agencja SEM.Przewagą usługi Google Zakupy jest też możliwość zaprezentowania szerokiej gamy produktów w odpowiedzi na pojedyncze zapytanie, co zwiększa prawdopodobieństwo zainteresowania klientów ofertą danego sklepu internetowego. – Zaletą tego typu reklamy jest możliwość pokazania kilku produktów z asortymentu jednego e-sklepu, podczas gdy w reklamie AdWords można wyświetlić tylko jeden link konkretnej firmy w odpowiedzi na dane zapytanie. Tak więc kampanie produktowe to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które chcą promować swoją ofertę produktową. – dodaje Agnieszka Kaczmarek.

Aby zacząć się reklamować trzeba posiadać konto Google AdWords, które pozwala na zarządzanie kampaniami reklamowymi, a także konto Merchant Center, gdzie znajduje się baza oferowanych produktów. Niezwykle ważna jest też odpowiedni opis dostępnych produktów oraz ich bieżąca aktualizacja, co pomoże podnieść skuteczność reklamy. Jednak najlepsze efekty marketingowe daje odpowiednia optymalizacja kampanii reklamowej oraz np. połączenie jej z tradycyjną reklamą tekstową, dlatego też planując tego typu promocję warto skorzystać z pomocy ekspertów.

Ekspertki:

Agnieszka Kaczmarek i Martyna Robak kwalifikowane specjalistki Google AdWords w Business Sense Agencja SEM

Szczegółowe informacje dotyczące stosowanych w witrynie plików cookies ich funkcji, okresów przechowywania znajdziesz tutaj: polityka prywatności
Szczegółowe informacje dotyczące stosowanych w witrynie plików cookies ich funkcji, okresów przechowywania znajdziesz tutaj: polityka prywatności