Jako właściciel witryny praktycznie codziennie jesteś bombardowany mniej lub bardziej agresywnym przekazem reklamowym, który namawia Cię do skorzystania z oferty pozycjonowania Twojej strony internetowej. Masz wrażenie, że świat oszalał już do reszty? Firmy SEO prześcigają się w obietnicach coraz wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania, coraz krótszego czasu oczekiwania na efekty i coraz wyższej jakości usług za coraz niższą cenę, a Ty wciąż zastanawiasz się, czemu to wszystko ma służyć?!
Zacznijmy od początku…
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to zbiór przemyślanych i zaplanowanych działań, których główną rolą jest osiąganie przez dany serwis internetowy – stronę www lub sklep online – jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.
Dlaczego wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania jest ważna?
Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania dla danych słów i fraz kluczowych zwiększa widoczność serwisu w sieci. To z kolei generuje większy ruch organiczny na stronie, który jest szczególnie cenny dla właścicieli serwisów ze względu na wysoki współczynnik konwersji.
Czym jest współczynnik konwersji i dlaczego jest taki ważny?
Terminem konwersja określa się proces przekształcania postaci czegoś. Zależnie od celu działania danej witryny konwersją może być m.in.:
- subskrypcja (np. zapisanie się użytkownika na newsletter),
- dokonanie jakiegokolwiek zakupu,
- dokonanie zakupu na określona kwotę minimalną,
- zaimportowanie określonego pliku ze strony,
- zarejestrowanie konta klienta.
W przypadku stron sprzedażowych konwersją jest przede wszystkim zakup danego produktu lub usługi, a w przypadku usług wycenianych indywidualnie wysłanie zapytania ofertowego lub pozostawienie przez potencjalnego klienta danych kontaktowych.
Metody zwiększania widoczności w Google
Metody osiągania większej widoczności w Google można podzielić na działania związane z pozycjonowaniem organicznym oraz kampanie linków sponsorowanych Google AdWords. Pierwsza grupa dąży do generowania jak największego ruchu organicznego (bezpłatnego), druga koncentruje się na pozyskiwaniu użytkowników za pośrednictwem reklam widocznych na stronach z wynikami wyszukiwania organicznego Google. Zależnie od specyfiki firmy i branży, w której działa, a także konkurencyjności istotnych słów i fraz kluczowych do promocji serwisu można wykorzystać wybraną lub obie metody.
Pozycjonowanie – dlaczego to się opłaca?
Pozycjonowanie – zwłaszcza organiczne – to najlepszy sposób na zwiększenie bezpłatnego, a zarazem wartościowego ruchu na stronie. Podnosząc pozycję swojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google zwiększasz jej widoczność w sieci. W ten sposób Twoja oferta trafia do coraz szerszego grona potencjalnych odbiorców, również tych z spoza rynku lokalnego.
- Globalny zasięg
Za pośrednictwem strony internetowej Twoja oferta dociera do setek, jeśli nie tysięcy internautów każdego dnia. Dzięki temu nawet przy ograniczonym popycie na lokalnym rynku Ty wciąż możesz czerpać zyski ze sprzedaży swoich towarów i usług.
- Prestiż
Google bezsprzecznie opanował rynek e-marketingu, nie tylko w Polsce. Dlatego dla przetrwania Twojego biznesu tak istotna jest widoczność w wyszukiwarce. Jeśli Twoja strona będzie zajmowała niskie pozycje w wynikach wyszukiwania nikt się o niej nie dowie, nikt nie dowie się również o Twojej ofercie. Wysoka pozycja w Google jest niezbędna do budowy rozpoznawalnej marki.
- Niski koszt reklamy
Tradycyjne narzędzia marketingowe – ulotki, ogłoszenia prasowe, ogłoszenia radiowe, plakaty i inne – wiążą się z wysokim kosztem, który nie każde przedsiębiorstwo może udźwignąć. Pozycjonowanie jest usługą, której koszt rośnie wprost proporcjonalnie do zakresu realizowanych prac. Dzięki temu również niewielkie firmy posiadające proste strony internetowe mogą w pełni korzystać z dobrodziejstw e-marketingu.