Business Sense Google Ads Pozycjonowanie

Google Premium Partner | Pozycjonowanie, Google Ads, Social Media
  • strona główna
    • Google promuje strony mobilne

      Wczoraj Google wprowadziło najważniejszą od lat zmianę w algorytmie swojej wyszukiwarki. Według nowych wytycznych Google w wynikach wyszukiwania promować będzie strony przystosowane do urządzeń mobilnych.
      Czytaj więcej

      Nowy algorytm Google już 21 kwietnia

      Już 21. kwietnia czeka nas kolejna zmiana w algorytmie wyszukiwarki Google. Tym razem zmiany mają dotyczyć witryn nieposiadających wersji mobilnych. Nowy algorytm nie wpłynie jednak na
      Czytaj więcej

      Reklama internetowa w 2015 roku

      Co przyniesie przyszły rok na rynku reklamy w sieci? Jak przewidują eksperci, utrzyma się tendencja wzrostowa w zakresie wydatków w branży reklamy online – nadal
      Czytaj więcej
  • O firmie
    • Certyfikaty i referencje
    • Partnerzy
    • ABC – e-marketingu
    • Definicje pojęć e-marketingowych
    • Praca
    • Blog SEO
  • Usługi reklamowe
    • Adwords
      • Kampanie Google Ads 🆗🚀💰 | Warszawa🆕2️⃣2️⃣ 6️⃣3️⃣6️⃣ 5️⃣2️⃣ 6️⃣3️⃣
      • Kampanie Google Ads | Łódź
      • Kampanie Google Ads | Chorzów
      • Kampanie Google Ads | Katowice
      • Kampanie Google AdWords – cennik
    • Pozycjonowanie – innowacyjna oferta SEO 🔝
    • Pozycjonowanie
      • Pozycjonowanie stron internetowych❗💯 | Warszawa
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) Łódź
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) Chorzów
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) Katowice
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) – cennik
    • Content marketing
    • Strony internetowe
    • Kampanie remarketingowe
    • Social media
    • Buzz marketing
    • Street View Trusted
    • Google Analytics
  • Kontakt
  • English

Ważne zmiany w Google. Panda – co to?

16 marca, 2017

Co łączy Pandę z najpopularniejszą wyszukiwarką internetową na świecie?

W lutym 2011 roku Google wprowadziło algorytm Panda, którego zadaniem jest odfiltrowywanie z czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania stron z treściami o niskiej jakości. Przede wszystkim chodzi o serwisy, których zawartość ogranicza się do kilkuzdaniowych wpisów lub duplikacji artykułów pochodzących z innych serwisów i stron www. Od początku swojego działania Panda była wielokrotnie modyfikowana i usprawniana, ale dopiero w maju 2014 roku Google ogłosiło wprowadzenie nowej wersji tego algorytmu – Panda 4.0.

Nowa wersja algorytmu, która obejmowała nawet do 7,5% zapytań w języku angielskim uwzględniła dysproporcje objętościowe między serwisami dużych przedsiębiorstw a stronami wizytówkowymi niewielkich firm, które poprzez nieco łagodniejsze traktowanie mogły w końcu osiągnąć wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Ostatnia aktualizacja

We wrześniu 2017 roku Google rozpoczęło wdrażanie kolejnej większej aktualizacji algorytmu Panda, która bardzo szybko została nieoficjalnie ochrzczona wersją 4.1. Panda 4.1. obejmuje swoim zasięgiem od ok. 3% do 5% zapytań i ma za zadanie promowanie wysokiej jakości małych i średnich serwisów, które w konsekwencji wprowadzonych modyfikacji mają zajmować coraz lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania Google. To daje niewielkim serwisom większe możliwości konkurowania z dużymi serwisami, na których publikowano dotąd dużo treści o niezbyt dobrej jakości. Nie oznacza to jednak, że duże serwisy nie mogą osiągać wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, w związku z czym ich właściciele będą zmuszeni do ich zastępowania „uboższymi” wersjami. Nic takiego nie będzie miało miejsca.

Konsekwencje wprowadzenia Pandy 4.1.

Nowa Panda spowodowała trochę zamieszania w rankingach wyników wyszukiwania Google. Sporo większych serwisów utraciło widoczność w Google, którą zawdzięczało swojej wysokiej pozycji na listach wyników wyszukiwania. Stało się tak, ponieważ ich zawartość otrzymała niższą niż wcześniej ocenę.

Jak odzyskać pozycję w rankingu i widoczność w Google?

Jak już wcześniej pisaliśmy, rozmiar serwisu nie ma znaczenia. Liczy się jego zawartość. – Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy. Jeśli nasz serwis spadł w rankingach po wprowadzeniu Pandy 4.1 to nie stało się to bez przyczyny. – tłumaczy Rafał Mazurkiewicz, Manager SEO w firmie Business Sense Agencja SEM. – W tej sytuacji warto przeanalizować treści publikowane na stronie i je poprawić – dodaje. Działania związane z poprawą treści mogą obejmować aktualizację informacji, dodanie nowych materiałów, jak również rozszerzenie lub doprecyzowanie obecnych treści. Pomóc może także publikacja nowych zdjęć czy filmów video.

Ruch organiczny – co, jak i dokąd?
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?
Business Sense Google Ads Pozycjonowanie © 2021 • Polityka prywatności