Jak wybrać dobrą ofertę SEO?

Dobra oferta SEO to taka, która odpowiada naszym potrzebom i oczekiwaniom względem pozycjonowania wybranego serwisu internetowego – strony www lub sklepu online. Zanim jednak uznamy, że dana oferta spełnia nasze wymagania sprawdźmy, na co warto zwrócić uwagę porównując oferty różnych firm.

Po pierwsze – czas trwania umowy

Wiele firm zabezpiecza się oferując umowy na czas określony bez możliwości wcześniejszej rezygnacji ze współpracy. Wybierając partnera SEO warto poszukać firmy oferującej umowę na czas nieokreślony z możliwością jej wypowiedzenia w dowolnym momencie i bez konieczności podawania przyczyny. Oczywiście musimy się liczyć z tym, że wypowiedzenie takiej umowy będzie się wiązało z koniecznością zachowania przewidzianego w umowie okresu wypowiedzenia.

Po drugie – system rozliczania

Do niedawna pozycjonowanie było usługą rozliczaną głównie za efekt, a więc zależnie od miejsca, jakie dana witryna osiągała w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych fraz kluczowych. Abonament SEO daje usługodawcy gwarancję zarobku, jednocześnie skłaniając do implementacji wyważonych technik SEO, które przynoszą długofalowe rezultaty, jednocześnie przekładając się na możliwość nawiązania długotrwałej współpracy z klientem. W tym modelu dodatkową wartością są zazwyczaj niższe niż przy efekcie opłaty miesięczne.

Po trzecie – gwarancja stałych i niezmiennych opłat

Nie dla wszystkich firm abonament jest jednoznaczny z gwarancją stałych i niezmiennych opłat miesięcznych. Analizując ofertę warto zwrócić uwagę na to, czy nie zawiera ona żadnych ukrytych kosztów oraz opłat dodatkowych za wykonanie prac związanych z optymalizacją serwisu lub prowadzeniem działań off-page. Stała kwota to także możliwość zaplanowania budżetu marketingowego.

Po czwarte  – systematyczne pozycjonowanie całej oferty

Oferta SEO to przede wszystkim pozycjonowanie wybranych słów i fraz kluczowych. Analizując oferty różnych firm zwracajmy uwagę na te, które uwzględniają możliwość systematycznej zmiany lub dokładania nowych słów i fraz kluczowych. W ten sposób będziemy mieli pewność, że prowadzone działania SEO obejmą całą ofertę naszej firmy, a nie tylko jej fragmenty. Jest to szczególnie istotne w przypadku firm o szerokim zakresie działalności, którego nie sposób „wypozycjonować” od razu. Bardzo istotna jest również analiza wybranych fraz i słów kluczowych w kontekście ich popularności, a więc tego czy rzeczywiście są wpisywane przez internautów w okna wyszukiwarek internetowych. Informacja o okresowej ocenie lub analizie fraz kluczowych powinna być zawarta w ofercie SEO.

Po piąte – działania on-page i off-page

Choć nie wszyscy jesteśmy tego w pełni świadomi na pozycjonowanie serwisów internetowych składają się zarówno działania on-page (zmiany wprowadzane bezpośrednio w serwisie internetowym, które wpływają na jego wygląd, zawartość, funkcjonalność, itp.), jak i działania off-page (m.in. działania związane z link building). Dobra oferta SEO powinna zawierać informacje o prowadzonych działaniach on-page i off-page.

Po szóste – adekwatność oferty w zakresie oferowanej usługi

Najprostszym sposobem na to, żeby oferta SEO wydawała się bogata i atrakcyjna jest zawarcie w niej jak największej liczby dodatkowych usług. Czytając oferty zwracajmy uwagę na to, czy zawarte w nich usługi faktycznie dotyczą pozycjonowania, czy też mają na celu tylko optyczne wzbogacenie oferty. Pozycje, takie jak: stała obsługa specjalistów SEO, doradztwo w zakresie internetowej obsługi klienta, czy dostęp do banku wiedzy to tylko puste slogany, których zadaniem jest uargumentowanie wygórowanej ceny za pozycjonowanie. Nie bójmy się „ubogich” ofert, które zawierają wyłącznie adekwatne usługi – audyt strony, analizę słów kluczowych, link-building, itp. – bo to właśnie one mogą nam przynieść największe korzyści.