Business Sense Google Ads Pozycjonowanie

Google Premium Partner | Pozycjonowanie, Google Ads, Social Media
  • strona główna
    • Google promuje strony mobilne

      Wczoraj Google wprowadziło najważniejszą od lat zmianę w algorytmie swojej wyszukiwarki. Według nowych wytycznych Google w wynikach wyszukiwania promować będzie strony przystosowane do urządzeń mobilnych.
      Czytaj więcej

      Nowy algorytm Google już 21 kwietnia

      Już 21. kwietnia czeka nas kolejna zmiana w algorytmie wyszukiwarki Google. Tym razem zmiany mają dotyczyć witryn nieposiadających wersji mobilnych. Nowy algorytm nie wpłynie jednak na
      Czytaj więcej

      Reklama internetowa w 2015 roku

      Co przyniesie przyszły rok na rynku reklamy w sieci? Jak przewidują eksperci, utrzyma się tendencja wzrostowa w zakresie wydatków w branży reklamy online – nadal
      Czytaj więcej
  • O firmie
    • Certyfikaty i referencje
    • Partnerzy
    • ABC – e-marketingu
    • Definicje pojęć e-marketingowych
    • Praca
    • Blog SEO
  • Usługi reklamowe
    • Adwords
      • Kampanie Google Ads 🆗🚀💰 | Warszawa🆕2️⃣2️⃣ 6️⃣3️⃣6️⃣ 5️⃣2️⃣ 6️⃣3️⃣
      • Kampanie Google Ads | Łódź
      • Kampanie Google Ads | Chorzów
      • Kampanie Google Ads | Katowice
      • Kampanie Google AdWords – cennik
    • Pozycjonowanie – innowacyjna oferta SEO 🔝
    • Pozycjonowanie
      • Pozycjonowanie stron internetowych❗💯 | Warszawa
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) Łódź
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) Chorzów
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) Katowice
      • Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) – cennik
    • Content marketing
    • Strony internetowe
    • Kampanie remarketingowe
    • Social media
    • Buzz marketing
    • Street View Trusted
    • Google Analytics
  • Kontakt
  • English

Geolokalizacja – dlaczego jest tak ważna?

18 kwietnia, 2017

Geolokalizacja to narzędzie, które umożliwia prezentowanie danemu użytkownikowi lokalnych wyników dla jego zapytania. W praktyce oznacza że pozycje widoczne na liście wyników wyszukiwania zależą od bieżącej lokalizacji użytkownika identyfikowanej w oparciu o jego adres IP.

Wyszukiwanie lokalne

Google dąży do tego, aby po wpisaniu mniej lub bardziej precyzyjnego zapytania w oknie wyszukiwarki użytkownik uzyskiwał wynik jak najbardziej dopasowany do jego potrzeb. Jednym z dosyć dużych kroków w tym kierunku jest automatyczna geolokalizacja wyników wyszukiwania. – Wcześniej poszukując gabinetu stomatologicznego w Poznaniu użytkownik przebywający aktualnie w mieście musiał wpisać w okno wyszukiwania zapytanie „dentysta Poznań”. . – tłumaczy Kamil Usiądek, porduct manager odpowiedzialny za Google Analytics w firmie Business Sense Agencja SEM. Zmiana w algorytmie sprawia, że niezależnie od poziomu doprecyzowania zapytania na pierwszych pozycjach w wynikach, często wyniki ściśle związane z miastem, w którym aktualnie przebywamy lub jego najbliższą okolicą.

Geolokalizacja a urządzenia mobilne

Internet mobilny powszechnie dostępny z poziomu urządzeń takich jak smartfony i tablety odgrywa istotną rolę w procesie geolokalizacji wyników wyszukiwania. Badania zachowań internautów dowiodły, że zdecydowana większość osób korzystających z Google za pośrednictwem urządzeń mobilnych potrzebuje odpowiedzi na swoją potrzebę tu i teraz. To „tu i teraz” jest niezwykle istotne z perspektywy zapytań o szeroko rozumianą branżę handlowo-usługową.

Geolokalizacja a local SEO

Coraz większa świadomość działania algorytmu geolokalizacji wśród właścicieli witryn internetowych doprowadziła do popularyzacji usługi, którą w branży określa się mianem lokalnego SEO. W odróżnieniu od tradycyjnych form pozycjonowania, lokalne SEO kładzie większy nacisk na działania związane z optymalizacją serwisów pod wyniki wyszukiwania dla klientów z miasta, regionu lub województwa, w którym mieści się siedziba firmy, jej oddział, lokal usługowy czy punkt odbioru towarów. Istotne jest tutaj faktycznie posiadanie fizycznej lokalizacji, w której regularnie są przyjmowani klienci.

Jak zwiększyć widoczność strony w local SEO?

Należy pamiętać o tym, że w aspekcie mechanicznym – optymalizacji strony oraz działań off site – local SEO działa dokładnie tak, jak tradycyjne SEO. Jedyną różnicą jest tutaj kładzenie większego nacisku na lokalny wymiar promocji witryny, co wiąże się z koniecznością ciągłego informowania robotów Google o konkretnym umiejscowieniu firmy oraz obszarze jej działania. Atutem tego rozwiązania jest mniejsza konkurencyjność popularnych fraz kluczowych i możliwość osiągnięcia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania przy niższych nakładach finansowych, co jest szczególnie opłacalne w przypadku usług, które ze względu na swoją specyfikę muszą być świadczone w konkretnym miejscu. Bardzo dobrym przykładem takich usług są usługi stomatologiczne oraz mechanika samochodowa – nikt z zepsutym samochodem w Krakowie nie będzie szukał mechanika w Gdańsku i odwrotnie.

Ważne zmiany w Google. Pingwin – co to?
Jak tworzyć strony przyjazne SEO?
Business Sense Google Ads Pozycjonowanie © 2021 • Polityka prywatności