Bądź ekspertem w swojej branży – content marketing
Nieustanna aktualizacja algorytmów Google prowadzi do zmian w dziedzinie SEO, przez co pozycjonowanie staje się coraz bardziej naturalne. Na znaczeniu zyskują więc wartościowe teksty, które zainteresują potencjalnych klientów firmy. Dlaczego warto zainwestować w content marketing?
Artykuły tematyczne są korzystne dla marki nie tylko ze względu na SEO. Ciekawe treści zamieszczone na firmowej stronie internetowej nie tylko pomogą w pozycjonowaniu serwisu, ale przyciągną również osoby poszukujące informacji z określonej branży i pozwolą lepiej zaprezentować swoją firmę. – Odpowiednio przygotowane artykuły tematyczne pomagają budować wizerunek marki jako eksperta w danej dziedzinie, co wzbudza zaufanie potencjalnych klientów. – komentuje Anna Góra, specjalistka ds. social media i redaktor w firmie Business Sense Agencja SEM. – Jeśli klient ma do wyboru produkty lub usługi dwóch podobnych firm, a jedna z nich np. prowadzi bloga na temat swojej działalności, to może być to czynnik decydujący o wyborze. Dobra prezentacja usług jest dziś na wagę złota. Artykuły tematyczne powinny mieć jednak charakter neutralny – w odróżnieniu od artykułów sponsorowanych nie zawierają one przekazu reklamowego. Oznacza to, że ich treść nie służy bezpośrednio promocji danej firmy czy usługi, ale pozwala na wzmocnienie wizerunku marki, a także ukazanie jej w roli eksperta danej branży. – Ważne jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, którzy później mogą stać się klientami firmy. Często poszukują oni informacji o konkretnych produktach czy usługach. Jeśli w ten sposób trafią na ciekawy i wartościowy artykuł napisany przez eksperta z firmy X, mogą zainteresować się jej usługami. – tłumaczy Anna Góra. Tego typu artykuły mogą być publikowane zarówno we własnych kanałach marketingowych, tzw. owned media, lub też w innych serwisach i portalach branżowych. Z pewnością zwiększą wiarygodność danej firmy.
Inną formą promocji poprzez content może być również firmowy blog. Często bywa on, obok mediów społecznościowych, kolejną płaszczyzną kontaktu z klientami. To słyszalny głos marki, który świadczy o tym, że ma ona coś do powiedzenia. Na blogu można zarówno informować o sukcesach firmy i nowych usługach, jak również pisać o korzyściach związanych z używaniem produktów marki. Będzie to znakomite źródło informacji dla klientów, którzy będą mogli poznać dogłębniej specyfikę produktu, a także branży, co wpłynie na popularność marki. Dzięki takim działaniom firma ma również możliwość wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm. Regularne publikowanie treści branżowych z pewnością dłużej zatrzyma odbiorców na firmowej witrynie, a także sprawi, że, żądni nowinek, będą częściej na nią powracać. Sprzyja to więc budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. – Blogi firmowe są szczególnie dobrym pomysłem dla nowoczesnych, szybko rozwijających się branż. Klienci zaglądając na stronę mogą mieć pewność, że dana marka jest na bieżąco ze wszystkimi trendami – można jej więc zaufać. – komentuje Anna Góra.
Warto pamiętać, aby teksty mające na celu promocję marki były wysokiej jakości – w końcu mają jak najlepiej zaprezentować naszą firmę w sieci – dlatego też warto zlecić przygotowanie materiałów ekspertom.
Ekspert:
Anna Góra, specjalistka ds. social media i redaktor w Business Sense Agencja SEM