AdWords, czyli daj się wyszukać w Internecie

Działania pozycjonerskie nie zawsze przynoszą spodziewane efekty, a konkurencja nie śpi. Co zrobić, aby strona Twojej firmy była na pierwszym miejscu w wyszukiwarce? Pomogą w tym reklamy Google AdWords. Usługa ta, oferując reklamę skrojoną na miarę potrzeb klientów, kieruje odpowiednich użytkowników na firmowe strony i tym samym przyczynia się do zwiększenia sprzedaży.

Czym jest reklama Google AdWords? Najprościej mówiąc jest to link sponsorowany w wyszukiwarce, który wyświetla się po wpisaniu danych słów kluczowych oraz reklamy banerowe, tekstowe i wideo w sieci reklamowej. Dzięki temu internauta poszukując w sieci produktów lub usług, łatwiej trafi na stronę konkretnej firmy, która te produkty oferuje. Usługa ta pozwala na budowanie lub zwiększanie świadomości marki oraz promowanie określonych produktów i usług w odpowiedzi na zapytania użytkowników wyszukiwarki Google. – AdWords dzieli się na reklamę w wyszukiwarce i sieci reklamowej. Reklamy w sieci wyszukiwania to trzy pierwsze linki do konkretnych witryn pojawiające się w wyszukiwarce Google oraz wszystkie w prawej kolumnie. Jeśli zaś chodzi o sieć reklam, to obejmuje ona reklamy, zarówno banerowe, jak i tekstowe, na wszystkich portalach, które udostępniają reklamy Google. – tłumaczy Martyna Robak, kwalifikowana specjalistka Google AdWords w firmie Business Sense Agencja SEM. Celem takiego działania jest kierowanie ruchu na stronę klienta, co w przypadku dobrze sprofilowanej reklamy przekłada się na sprzedaż produktów i usług.

Zaletą usługi AdWords jest to, że jest to reklama spersonalizowana – można samodzielnie określić, gdzie i komu ma się ona wyświetlać. Kampanie w sieci wyszukiwania pozwalają na ustalenie odpowiedniej lokalizacji użytkowników, którym ma pokazywać się link, a także godzin jego wyświetlania i określenie dziennego budżetu przeznaczonego na promocję. – To reklama dopasowana do potrzeb odbiorców. Pokazuje dokładnie to, czego potencjalny klient w danym momencie szuka i może być skierowana tylko do konkretnego, interesującego zleceniodawcę typu internautów. – komentuje Agnieszka Kaczmarek, kwalifikowana specjalistka Google AdWords z firmy Business Sense Agencja SEM.

Jeszcze więcej możliwości dopasowania do odbiorcy stwarzają linki sponsorowane w sieci reklamowej. Dzięki nim reklama może pokazywać się w różnych miejscach w całym Internecie wybranej grupie odbiorców np. ze względu na ich miejsce zamieszkania, płeć, wiek czy zainteresowania lub historię odwiedzanych witryn. – W przypadku AdWords w sieci reklamowej promocyjne treści mogą wyświetlać się na wybranych portalach, również prywatnych. Zleceniodawca może wybrać branżę, określone serwisy, a nawet konkretne podstrony, na których chce wyświetlać swoje reklamy. Są to tak zwane miejsca docelowe kampanii. – dodaje Agnieszka Kaczmarek. Dodatkowe możliwości stwarza też remarketing, czyli opcja docierania do użytkowników, którzy byli już wcześniej na danej witrynie oraz wyświetlanie im konkretnych linków czy banerów przypominających o firmie.

Kampanie reklamowe AdWords w krótkim czasie prowadzą do zwiększenia ruchu na stronie, a co za tym idzie zwiększenia rozpoznawalności marki oraz pozyskania nowych klientów. Kluczem jest tu odpowiadanie na konkretne potrzeby poszukujących. Po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę promowany link pokazuje się jako jeden z pierwszych, co zwiększa prawdopodobieństwo wejścia na stronę danej marki. – Niezaprzeczalną korzyścią AdWords jest zwiększenie zainteresowania – w zależności od celu reklamy – samą firmą lub jej ofertą produktową. Jeśli internauta trafi na reklamowany produkt w jednym z pierwszych linków, to wejdzie na stronę marki. Natomiast ewentualny zakup związany jest już z atrakcyjnością oferty. – komentuje Martyna Robak.

Dla kogo najlepiej sprawdzi się ta forma reklamy? – Google AdWords to usługa właściwie dla wszystkich – mniejszych i większych marek z każdej branży. Pomoże wypromować zarówno firmy działające w sieci, jak i te stacjonarne, jeśli tylko posiadają stronę internetową lub fanpage na Facebooku. – dodaje Agnieszka Kaczmarek.

Koszt promocji przez AdWords jest bardzo zróżnicowany i zależy jest od wielu czynników – m.in. od jakości i wielkości kampanii, branży, od konkurencji, jakości słów kluczowych, ich popularności, itp. O efektywności tego typu reklamy decyduje także wiele parametrów, dlatego planowanie kampanii warto powierzyć specjalistom. Osoby profesjonalnie zarządzające działaniami reklamowymi posiadają odpowiednie narzędzia, wiedzę i doświadczenie, aby stworzyć jak najbardziej skuteczną reklamę zgodną z celem, który chce osiągnąć firma. – Odpowiednio zaplanowana kampania AdWords pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy. Źle dobrane słowa kluczowe mogą kierować na witrynę klienta nieodpowiedni ruch, który nie zrealizuje celu kampanii. Specjalista potrafi tak dopasować reklamę, aby trafiała ona do odpowiedniej grupy docelowej, czyli aby osoba, która wpisze dane słowo kluczowe, znalazła dokładnie to, czego szuka. To gwarantuje sukces reklamowy. – dodaje Martyna Robak.

Ekspertki:

Agnieszka Kaczmarek i Martyna Robak kwalifikowane specjalistki Google AdWords w Business Sense Agencja SEM