GOOGLE ANALYTICS

googleanalytics

Google Analytics – ponieś skuteczność swojego serwisu internetowego

Powodem niskiej efektywności serwisu internetowego nie zawsze jest jego niska pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania. Czasami problem leży w budowie serwisu lub w jego zawartość. Niestety nie jesteśmy tego w stanie jednoznacznie ocenić bez dostępu do odpowiedniego narzędzia.

Google Analytics – absolutne must have każdego serwisu www

Google Analytics to niezwykle proste w obsłudze, a zarazem zaskakująco rozbudowane narzędzie do analizy statystyk serwisów www – stron i sklepów internetowych. Podczas analizy ruchu na stronie internetowej Google Analytics zbiera szereg informacji na temat użytkowników serwisu, które mogą być później wykorzystane do jego optymalizacji, a w konsekwencji do podniesienia jego skuteczności.

Są wśród nich informacje na temat:

  • tego, jak użytkownik trafił na stronę WWW (wyszukiwarka, link, ręczne wpisanie adresu);
  • aktualnego miejsca pobytu użytkownika (nazwa państwa, nazwa miasta);
  • oprogramowania, z jakiego korzystał (system operacyjny, przeglądarka, rodzaj urządzenia);
  • zachowania użytkownika na stronie (ile czasu przebywał na danej zakładce, ile zakładek odwiedził, itp.).
Google Analytics – kto może korzystać z narzędzia?

Z narzędzia Google Analytics może korzystać każdy posiadać konta Google, ale to nie wszystko… Właściciele witryn, które są odwiedzane przez internautów rzadziej niż 5 milionów razy miesięcznie mogą korzystać z usługi za darmo. Z opłat mogą być również zwolnieni, niezależnie od limitu odsłon witryny użytkownicy, którzy wcześniej uruchomili usługę Google AdWords.

Statystyki Google – jak interpretować?

Skuteczna analiza danych zebranych przez Google Analytics wymaga podstawowej znajomości zasad e-marketingu oraz umiejętności przewidywania oczekiwań internautów. Zmiany wprowadzone bez uwzględnienia zasad SEO i zachowań potencjalnych konsumentów mogą się okazać nieefektywne. Dlatego podczas interpretowania statystyk Google warto skorzystać z pomocy eksperta.

Osoby zainteresowane współpracą serdecznie zapraszamy do zapoznania się z ofertą Agencji Busiess Sense.

Zobacz również:

Google Analytics – Warszawa
Google Analytics – Łódź

Warszawa

ul. Górczewska 137
(2 piętro)
01-459 Warszawa
tel.: 22 636 52 63
warszawa@businesssense.pl

Łódź

ul. Gdańska 47/49 bud. C
90-729 Łódź
tel.: 509 476 373
fax: 42 230 21 26
lodz@businesssense.pl

Chorzów

ul. Katowicka 47
41-500 Chorzów
tel.: 506 184 275
fax: 32 743 91 32
slask@businesssense.pl