Definicje pojęć e-marketingowych

Z utęsknieniem czekasz na dzień, w którym marketingowcy zaczną mówić ludzkim głosem? Niestety nic nie wskazuje na to, żeby ten dzień miał szybko nadejść. Dlatego poniżej wyjaśniamy znaczenie najpopularniejszych pojęć e-marketingu.

Pozycjonowanie stron internetowych – działanie, którego celem jest wypromowanie serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek dla wybranych fraz kluczowych. Obejmuje opracowanie strategii, wybór słów i/lub fraz kluczowych i poprawę prezentacji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Google AdWords – narzędzie reklamowe Google, które pozwala na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google dla wybranych słów i/lub fraz kluczowych oraz na stronach uczestniczących w programie Google AdSense.

Google Analytics – internetowe narzędzie analityczne firmy Google umożliwiające śledzenie i analizę statystyk serwisów WWW. Narzędzie dostępne dla każdego użytkownika posiadającego konto w Google. Bezpłatnie dla użytkowników, których witryny są odwiedzane miesięcznie mniej niż 5 milionów razy.

Agencja interaktywna – agencja specjalizująca się w kompleksowym budowaniu i zarządzaniu wizerunkiem firm w Internecie przy użyciu narzędzi e-marketingu: serwisów internetowych, kampanii reklamowych, optymalizacji i pozycjonowania stron WWW oraz aktywność w mediach społecznościowych.

Konwersja – w kontekście serwisów internetowych to działanie oczekiwanie ze strony odbiorcy serwisu, które stanowi reakcję na zabiegi mające poprawić widoczność serwisu w Internecie: optymalizację i pozycjonowanie, konkretne kampanie reklamowe lub promocję w mediach społecznościowych.

Content marketing – strategia marketingowa oparta na zaangażowaniu obydwu stron (nadawcy i odbiorcy), której zadaniem jest pozyskiwanie potencjalnych klientów poprzez publikowanie online atrakcyjnych i przydatnych treści skierowanych do ściśle określonej grupy odbiorców.

CTR – współczynnik klikalności, wartość określająca częstotliwość kliknięć w daną reklamę w stosunku do liczby użytkowników, którym została ona wyświetlona. Służy do określania skuteczności słów i/lub fraz kluczowych oraz samej reklamy.

Zwrot z inwestycji (ROI) – w e-marketingu wskaźnik rentowności informujący o procentowym zwrocie (zysku) ze środków zainwestowanych w promocję online firmy lub wybranego serwisu internetowego.