Business Sense Google Ads Pozycjonowanie

Google Premium Partner | Pozycjonowanie, Google Ads, Social Media
  • Home
  • About us
    • Certifications and References
    • Partners
    • ABC of e-marketing
    • Definitions of E-marketing
    • Career
    • Blog
  • Advertising services
    • Adwords
      • AdWords in Warsaw
    • Website positioning – a new offer!
    • Web positioning
      • Website Positioning (SEO) Warsaw
    • Content marketing
    • Websites
    • Remarketing campaigns
    • Social media
    • Buzz marketing
    • Street view trusted
    • Google Analytics
  • Contact
  • Polski

Personalizacja wyników wyszukiwania Google – co to jest i od czego zależy?_en

24 November, 2017

Coraz częściej słyszy się, że widoczność witryny na określonej pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania jest uzależniona od tzw. personalizacji wyników wyszukiwania. Mogłoby się wydawać, że to sprytny wymyk pseudo specjalistów SEO, którzy w ten sposób tłumaczą swoją bezradność (lub lenistwo), kiedy nasza strona nie zajmuje wysokich miejsc na listach wyników wyszukiwania. Ale tak nie jest.

Personalizacja wyników wyszukiwania Google to rzeczywiste dopasowanie wyników wyszukiwania do konkretnego użytkownika. – Po wpisaniu zapytania w okno wyszukiwarki Google analizuje posiadane dane dotyczące danego użytkownika, takie jak jego lokalizacja, historia odwiedzanych stron, historia wyszukiwanych wcześniej fraz, kontakty zapisane w skrzynce poczty elektronicznej oraz dane pochodzące z innych usług Google. – tłumaczy Kamil Usiądek, porduct manager odpowiedzialny za Google Analytics w firmie Business Sense Agencja SEM. Warto przy tym pamiętać, że zakres personalizacji wyników może dla zalogowanych i niezalogowanych użytkowników.

Personalizacja dla użytkowników zalogowanych w Google

Dane do personalizacji wyników wyszukiwania są w tym przypadku przechowywane w funkcji Historia online powiązanej z kontem Google. To sprawia, że wykorzystywana przez Google historia wyszukiwania nie jest w żaden sposób ograniczona czasowo, a personalizacja wyników wyszukiwania zależy od gromadzonych w niej na bieżąco informacji.

Personalizacja dla użytkowników niezalogowanych w Google

W przypadku niezalogowanych użytkowników dane do personalizacji wyników wyszukiwania są przechowywane na serwerach Google i powiązane z anonimowymi plikami cookie przeglądarki. To ogranicza historię wyszukiwania wykorzystywaną do personalizacji do okresu 180 dni. Podstawą do personalizacji wyników jest tutaj wyłącznie aktywność użytkownika związana z wyszukiwaniem prowadzonym bez zalogowania do usług Google. Oznacza to, że ten sam użytkownik przed i po zalogowaniu do usług Google może uzyskać inne wyniki w odpowiedzi na to samo zapytanie skierowane do przeglądarki.

Jak wyłączyć funkcję personalizacji wyników wyszukiwania?

Nie zawsze chcemy, żeby wyniki danego wyszukiwania zostały spersonalizowane. Zwłaszcza, jeśli z jednego urządzenia korzysta wielu użytkowników. W tej sytuacji możemy wyłączyć funkcję personalizacji. Żeby to zrobić musimy usunąć Historię online ze swojego konta Google (w przypadku użytkowników zalogowanych) lub wyłączyć dostosowania wyszukiwania (w przypadku użytkowników niezalogowanych).

„Partner Google” – co to za firma i jak działa?_en
Analiza konkurencji_en
Business Sense Google Ads Pozycjonowanie © 2021 • Polityka prywatności