Wczoraj Google wprowadziło najważniejszą od lat zmianę w algorytmie swojej wyszukiwarki. Według nowych wytycznych Google w wynikach wyszukiwania promować będzie strony przystosowane do urządzeń mobilnych.
Na początku roku gigant z Mountain View poinformował o zmianach, które mają zostać wprowadzone w algorytmach wyszukiwarki Google, co z kolei ma się przełożyć na lepsze promowanie stron mobilnych. Tak więc wczoraj do czynników branych pod uwagę podczas tworzenia rankingu stron dodano przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych. Teraz ta sama fraza wpisana w wyszukiwarkę Google na telefonie czy tablecie może zwrócić wyniki, które różnić się będą od tych w wyszukiwarce w laptopie lub desktopie.
Dlaczego wprowadzono takie zmiany? Google doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, że coraz częściej odwiedzamy strony internetowe z urządzeń mobilnych, jak smartfony czy tablety. Firma chce zapewnić użytkownikom własnej wyszukiwarki dostęp do jak najlepiej dostosowanych treści pod kątem ekranów urządzeń, z których odbywa się wyszukiwanie. Nawigacja na stronach nieprzystosowanych do małych ekranów jest po prostu niewygodna, a Google chce zapewnić odbiorcom jak najwyższą jakość usług. Od tej pory na liście wyników wyszukiwania w mobilnych wersjach wyszukiwarki najpierw prezentowane będą te witryny, które zaprojektowano w sposób przyjazny użytkownikom tabletów i smartfonów, czyli tzw. strony w technologii RWD (Responsive Web Design), które automatycznie dostosowują swoją wielkość do małych ekranów i mają duże „przyciski” przystosowane do obsługi na ekranie dotykowym, a także specjalnie przygotowane mobilne wersje stron www.
Google w ten sposób chce podnosić standardy i zmobilizować do zmian najpopularniejsze, a więc odwiedzane przez największą liczbę użytkowników, strony internetowe. W ten sposób, zmieniając zasady obowiązujące w swojej wyszukiwarce, Google jest w stanie wprowadzić dość spore zmiany w całym internecie.
Jeśli chcielibyście sprawdzić, jak wypada wersja mobilna waszej strony, możecie skorzystać z testu przygotowanego przez Google, wystarczy kliknąć tutaj i podać adres swojej strony internetowej. Jeśli natomiast nie macie mobilnej wersji swojej strony, to niestety może to przełożyć się na gorsze miejsce w mobilnym rankingu wyszukiwania. Jednak nigdy nie jest za późno, aby to uzupełnić.